אני אוהבת אותך (יידיש)

סרטוני מוזיקה טובה

עד כמה שהעולם השתנה! אני זוכר זמנים שבהם ברית המועצות ז"ל הייתה מרכז האנטישמיות העולמי, היה אסור להזכיר שקיימים שם יהודים ולישראלים היו מדביקים כל מיני "סופרלטיבים" כגון: התוקפנים המשוגעים, הלאומנים… הם המציאו באותה עת את "העם הפלסטיני", מנהיגי המחבלים קיבלו "סידרת חינוך" במוסדות ה- KGB, כולל ידיד "מחנה השלום הישראלי" – אבו מאזן שהעתיק אז את הדוקטורט שלו הידוע מספרוני תעמולה רוסיים – לעומתם במדינות המערב השלטונות היו לכאורה ידידותיים לישראל וליהודים.

עברו כחמישים שנה והכל התהפך: במערב אירופה משתוללת האנטישמיות הממסדית, הממשל בארה"ב יכול היה להתחרות עם תלמידיו של המופתי חג' אמין אל-חוסייני ברמת השנאה ליהודים  וביורשת של ברית המועצות – רוסיה – פורחת אומנות יהודית בכל גווניה. אי אפשר לדעת כמה זמן זה ימשך – אך כעת זהו המצב.

לפני כמה ימים שלחו לי קישור לסרטון של הופעה מעולה – ביצוע שיר ביידיש "אני אוהבת אותך". הוא כבש אותי מהרגע הראשון: נגן הכינור יורי באשמט (Юрий Башмет), להקת הזמרות, הבמה – הכל עשוי בכישרון רב. בטוח שתהנו ממנו: חמש דקות של עונג צרוף. הסרטון יצא במסגרת סדרה: "סופרנו של טורצקי" – אומן ידוע שאירגן גם להקה גדולה של מוזיקה יהודית.

 תיקון קטן: אינני מעורב בכלל בענייני רוסיה ופחות מזה בחיי התרבות שלה, לכן כנראה טעיתי: "סופרנו של טורצקי" – להקת נשים המופיעות בסרטון.

SOPRANO Турецкого – Ich Hob Dich (feat. Юрий Башмет)

SOPRANO Турецкого

פוסט זה פורסם בקטגוריה סרטוני מוזיקה טובה, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אני אוהבת אותך (יידיש)

  1. זאב גלילי הגיב:

    ממש נפלא. הרבה תודות.זאב גלילי

להשאיר תגובה

