סקרים במלחמת הבחירות בארה"ב

Polls US Elections War

מלחמת הבחירות בארצות הברית בעיצומה: אש וגופרית נשפכים לכל הכיוונים, שקרים והשמצות מופצים בסיטונאות, חיסולים פוליטיים ב"מדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם" הפכו למעשה יום יומי. בין כל כלי הנשק שמנוצלים במלחמה הזו סקרים משמשים כאמצעי יעיל לשטיפת המוחות של הקהל המכור לתקשורת, שרובה נמצאת בכיסו של ממשל אובמה המיצג את החבורה של מושחתים, הנקראת "המפלגה הדמוקרטית" ושולט בתקציבים אדירים של משלם המיסים האמריקאי.

       אימפריית ריגול ושליטה בתקשורת

כדי לנצל את הסקרים ככלי נשק יעיל נחוצה מכונת תעמולה הפרוסה בכל אזורי המדינה – ובשמונה שנים של שלטונו, ממשל אובמה הצליח לבנות מפלצת שסיפורי אורוול ב- 1984 נשמעים כסיפורי ילדים. במאמר מלחמת העולם השלישית: חזית ארה"ב (5( בפרק " הקמת אימפריית ריגול ושליטה בתקשורת" כתבתי:

הגיע הזמן לדבר על המהלך העיקרי שבשבילו בעצם האחים (המוסלמים) רצו להשתלט על הממשל הפדראלי בארה"ב: בעזרתו הם תכננו לכבוש מדינות נוספות בעולם ובעיקר – את מדינות הבית שלהם – מדינות ערב. הם ידעו שזו פעולה מסובכת, הדורשת הכנת השטח, ארגון כוחות המיועדים להשתלטות והעיקר – הכנה תעמולתית שתלויה תמיד באמצעי התקשורת או – נכון יותר – "אמצעי שטיפת המוח"… היה צורך במהלך שיהפוך את רוב עיתונים, תחנות הרדיו, רשתות טלוויזיה למריונטות בשרות קבוצת אובמה ואלה העומדים אחריו…  הקמת קבוצת צארים בממשל אובמה העוסקים בתקשורת וריגול אחרי מתנגדים פוטנציאליים שבידם תקציבי ענק אפשרה לממשל "לקנות" את העיתונים, תחנות הרדיו ו-רשתות טלוויזיה עיקריות ולהפוך אותם לכלי יעיל של תעמולה, פרסום וגם השמצת מתנגדים ומתחרים…

… הפעולה… הייתה פעולה עולמית, עיתונאים בעלי השפעה, עיתונים, רשתות רדיו וטלוויזיה נקנו בכל מיני דרכים וכיסויים ושירתו נאמנה את בעלי המאה. 

זה נעשה גם בישראל. פתאום, בלי רעש גדול הופיעו "שותפים שקטים" בעיתון "הארץ", עיתון "ידיעות", אתר "וואלה!", ערוץ 10 ואחרים קיבלו מפעם לפעם עזרה שהצילה אותם מקריסה, אותן פעולות נעשו ברוב מדינות העולם ובמקרה הצורך מבצע התעמולה נהפך למבצע עולמי… זה נראה מוזר, היה קשה להבין מאיפה בא התיאום המופלא בין אמצעי התקשורת שאין בינם, בעצם, שום קשר עד Edward Snowdenהתפוצצותה של פרשת סנואודן – Edward Snowden … פתאום התבררו הממדים המפלצתיים של מערכת הריגול חובקת העולם לא נגד ארגוני הטרור אלא נגד כל המדינות בתבל וגם נגד כל אחד ואחת מאזרחי ארצות הברית ומחוצה לה…"

תיאור יפה של המצב הנוצר כתוצאה מפעילות זו אפשר למצוא במאמר "האח הגדול נוסח אובמה" שפורסם באתר 1 NEWS (ממליץ מאוד לקרוא). משפט אחד משם: "ממש כמו חלום בהקיץ צומחת לה עכשיו בארה"ב אימפריית-טרור, נוסח האח הגדול, בחסותו של הנשיא ברק אובמה עצמו. צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין…"

עוד על אימפריית השקרים של ממשל אובמה אפשר לקרוא במאמר שפורסם באתר "מידה" המתאר את מסכת השקרים שהופעלה כדי למכור לציבור האמריקאי ולעולם כולו את הסכם הגרעין עם איראן: "שבע השנים הרעות: תעשיית השקרים של הבית הלבן".

מלך הספינים הנשיא אובמה וצוות היועצים (בן רודס משמאל) צילום הבית הלבן

מלך הספינים; הנשיא אובמה וצוות היועצים (בן רודס משמאל). צילום: הבית הלבן

מגזין 'הוויקלי סטנדרט', מאי 2016

       בחירות בישראל: שליח הנשיא

אם מישהו זוכר עוד את מערכת הבחירות האחרונה בארצנו הקטנטונת כנראה שם לב שהיא הייתה שונה מכל מערכות הבחירות שקדמו לה: הלחץ התקשורתי, כמות ההשמצות ורמתן הנמוכה – הכל היה בזכות מערכת הבחירות בסגנון שיקגו שהביא אלינו נציגו האישי של הנשיא ג'רמי בירד (Jeremy Bird ) – אותו ציפור שהיה סגן מנהל מסע הבחירות הלאומי ומנהל הקמפיין הלאומי לשנת 2008 ו -2012 לנשיאות של ברק אובמה עצמו, במשימה גלויה: להביא להפלת ממשלת נתניהו. כמעט בטוח שהוא מככב גם בצוות ראשי מסע הבחירות של הילרי קלינטון כעת. לכן אפשר לצפות שהשיטות ש"הכרנו אז" נראה גם כעת מעבר לים.

Jeremy Bird

U.S. political strategist Jeremy Bird

כל הפתיח הארוך נכתב כדי להגיש לכם קישורים למאמר שנכתב בשלב התחלתי של מערכת הבחירות אצלנו לפני כשנה וחצי: הכותרת, קטע מהמאמר והקישור

זהירות: הסקרים

"… דיברנו קודם על הכסף. מה קורה אם נפגשים בעלי הממון (מפלגות מסוימות או בעלי הון אחרים המריצים איזה מפלגה) עם בעלי מכוני הסקרים? תאמינו לי שבקלות אפשר להזמין ולפרסם סקר הכולל כל תוצאה רצויה – לא משנה מהי דעת הקהל למעשה, הכל תלוי בסכום המשולם.

כל מכון הסקרים בעד תשלום מתאים ייתן את התוצאה המבוקשת.

תגידו: מה עם האמינות של מכון הסקרים? מי יפנה למוסד המפרסם תוצאות סקר לא אמינות? קודם כל אלה המזמינים את הסקר ומעוניינים בתוצאה אמינה – מקבלים את התוצאה האמינה (יחסית) – לפי היכולת של מכון הסקרים. אלה המזמינים גם את התוצאה – משלמים פי כמה יותר מהתשלום בעבור הסקר הרגיל. כאן נפגשים שני רצונות המביאים את התוצאה: בצד אחד רצון להרוויח כמה שיותר בתקופה קצרה (בערך כחודשיים) ובצד השני רצון לנצל גם את אפשרויות הסקרים לדחיפת רשימה מסוימת קדימה…"

חייבים להדגיש שכל המצב ההיפותטי המתואר כאן משתייך לתקופת ההתחלה של מערכת הבחירות. בסוף המערכת, כאשר תוצאות האמת קרובות ואמינות הסקרים ושל המוסד עצמו עומדים למבחן – קשה הרבה יותר לשכנע את המכון לביים את תוצאות הסקר.

https://zfonim.wordpress.com/2015/01/09/%D7%96%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D/

להמחשה – תוצאות הסקר שפורסם אצלנו כשבועיים לפני הבחירות:

סקר ערוץ הכנסת 3.3.15

אותו הנושא:

מחשבות על מערכת הבחירות בארה"ב

פורסם ב- 18 באוגוסט 2016

הילרי קלינטון: פרופיל הפוליטיקאית

פורסם ב- 14 בינואר 2016

הילרי קלינטון: האחים המוסלמים והכסף הערבי

פורסם ב- 17 בפברואר 2016

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה אקטואלי, העולם מסביבנו, תקשורת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על סקרים במלחמת הבחירות בארה"ב

  1. מזועזע מטפשות הרמטכ"ל בנושא הגיב:

    כל מה שתיארת לעל- אמת כנראה, מצערת. אגב, המונח 'סקרים' כנראה לא במקרה קרוב כל כך באיות למונח 'שקרים'…

  2. zfonim הגיב:

    חברים, מבקש מאוד לא לפגוע באף אחד. אם יש טענות כלפי מישהו, אפשר לבטא אותם בצורה עניינית ותרבותית. מביטויים פוגעניים לא תצמח שום תועלת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s