מלחמת הבחירות והסקרים

Election war and polls

סוער במדינת החלמאים. קצת חורף, קצת גשם אך בעיקר בועט בחלמאים הרעש התקשורתי – לא נותנים להתאושש מסערה אחת – מגיעה אחרת עם ברקים ורעמים מרעישים עוד יותר – והכל חלק ממלחמת שטיפת המוחות של אזרחי המדינה המנוהלת ע"י "חונטת השליטים". הם עושים את זה כבר עשרות שנים – וכל פעם נשברים שיאים חדשים, הרי הם מצאו אויב, לא חמאס, לא חיזבאללה , לא את הנאצים הערבים היושבים ברמאללה – הם מצאו את משפחת נתניהו ועשרות השנים הם נלחמים בה, בלי מעצורים, בלי בושה. כל האמצעים כשירים במלחמה הזו. הפעם התאחדו כל הכוחות השותפים במלחמה: התקשורת, זרועות אכיפת החוק שטפטפו במשך השנה האחרונה פרטים אלה ואחרים מ"חקירות" ו"תיקים": 1000, 2000, 4000 – לא הייתה להם שום בעיה להגיע גם ל- 10000 – הם יכולים לתפור תיק לכל אחד והם עושים את זה לעיתים קרובות, אך הפעם הם נכנסו לזירת הבחירות במטרה אחת: לחסל את ממשלת הימין והודיעו על שלושה כתבי אישום  מצוצים מהאצבע על פעילויות שראש הממשלה היה חייב לבצע אותם כחלק מתפקידו בעצירת האנטישמיות תקשורתית. הפעם באופן גלוי הם מתערבים בהליך מערכת הבחירות.

זה הרקע. היועץ הודיע על כוונותיו להכין כתבי האישום לביבי, אף שהם היו ידועים לכל אחד גם קודם. מה מוזר כאן, אם אין שום דבר חדש? דבר מוזר שישר הופיעו תוצאות הסקרים ובכולם רשימת הגנרלים, האמורים לכבוש את השלטון במדינה מטעם הכוחות הזרים המתערבים כל הזמן בעניינינו הפנימיים, קיבלה הרבה יותר קולות מבימים הקודמים – לא בסקר אחד, אלא בחזית הסקרים כולה. מה, היהודים מטומטמים עד כדי כך? הרי באמת לא השתנה כלום, רק התקשורת שטפה את המוחות בצורה ברוטלית יותר.

המפלגות המשתתפות במרוץ הבחירות תמיד השתמשו בסקרים כי הם מראים את מצבה של המפלגה בקרב הציבור ומה היא כמות המקומות בכנסת שהמפלגה יכולה לגרוף. המפלגות מנצלות לטובתן את תחושת העדר שמובילה רבים לביצוע דברים שבמחשבה שניה לא תמיד היו עושים אותם, זה גם עוזר לשטיפת המוחות המובילה לכיוון הרצוי. מי מנצח בדרך כלל במשימה זו? ברור – בעלי התקציבים הגדולים יותר – כמו תמיד הגענו בסוף לכסף.

את הסקרים עצמם מבצעים מכוני סקרים – חברות מסחריות לכל דבר שבשבילן עונת הבחירות נותנת הזדמנות מצוינת לגרוף את "הבוכטה" המבטיחה להם אפשרות לשרוד את תקופת "היובש" הבאה אחריה. אפשר להשוות את מכוני הסקרים לבסטה של מכירת אבטיחים – העונה שלהן קצרה מאוד (רק כמה חודשים) וכדי לשרוד הם קובעים את אחוז הרווח בתקופת הבחירות כך שיוכלו להחזיק מעמד גם אחרי סוף העונה, או לחשוב על פרנסה אחרת בין העונות – בדרך כלל הן עוסקות גם בסקרים על הרגלי הצרכנות או על נושאים אחרים המעניינים מפעלי תעשיה או מסחר.

דיברנו קודם על הכסף. מה קורה אם נפגשים בעלי הממון (מפלגות מסוימות או בעלי הון אחרים המריצים איזה מפלגה) עם בעלי מכוני הסקרים? תאמינו לי שבקלות אפשר להזמין ולפרסם סקר הכולל כל תוצאה רצויה – לא משנה מהי דעת הקהל למעשה, הכל תלוי בסכום המשולם. כל מכון הסקרים בעד תשלום מתאים ייתן את התוצאה המתבקשת.

תגידו: מה עם האמינות של מכון הסקרים? מי יפנה למוסד המפרסם תוצאות סקר לא אמינות? קודם כל אלה המזמינים את הסקר ומעוניינים בתוצאה אמינה – מקבלים את התוצאה האמינה (יחסית) – לפי היכולת של מכון הסקרים. אלה המזמינים גם את התוצאה – משלמים פי כמה יותר מהתשלום בעבור הסקר הרגיל. כאן נפגשים שני רצונות המביאים את התוצאה: בצד אחד רצון להרוויח כמה שיותר בתקופה קצרה (בערך כחודשיים) ובצד השני רצון לנצל גם את אפשרויות הסקרים לדחיפת רשימה מסוימת קדימה.

כל המצב ההיפותטי המתואר כאן משתייך לתקופת ההתחלה של מערכת הבחירות. בסוף המערכת, כאשר תוצאות האמת קרובות ואמינות הסקרים ושל המוסד עצמו עומדים למבחן – קשה הרבה יותר לשכנע את המכון לביים את תוצאות הסקר.

זהו ההסבר לניסים ונפלאות בסקרים של הימים האחרונים – וכסף ל"מפלגות השמאל" לא חסר: כל שונאי ישראל (גם סורוס, גם אנטישמים באירופה, גם אדון אבו מאזן) מוכנים לשלם הון ל"מומחים" במכירת המולדת.

מציג לדוגמה אחד מהסקרים האחרונים. מוזמנים להציץ בו אחרי הבחירות – האם הוא אמין.

 

 

 

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה אקטואלי, במדינת החלמאים, צדק, חוק ומשפט, תקשורת, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מלחמת הבחירות והסקרים

  1. drshafli הגיב:

    כבר אמר לכם השר יוסף בורג, ז"ל: "מדבר סקר תרחק!"… ברור, שכל הסקרים הם זיוף. אף אחד מהם אינו "מדעי-סטטיסטי", לפי שהסקרים אינם נערכים בתנאים זהים ולא במידגמים אקראיים. גם יש תלות בין תוצאות הסקר לבין החלומות והמאוויים של עורכיו. יש בהם הרבה "חשיבה מייחלת" (WISHFUL THINKING) ומגמתיות של הטיית דעת הקהל לכיוון מבוקש…
    עבור הנבערים והמון העם – הסקרים הם בבחינת "כזה ראה וקדש" או "תורה למשה מסיני". כאן תפעל גם הדינאמיקה הקבוצתית של המון שנגרר ונגרף אחר השמועות. כל "רס"ן שמועתי" הופך ל"אל"מ שמועתי". ידוע, שהבורים והנבערים שבציבור – אוהבים להיות עם החזק, עם המנצח…
    את כל אלה יודעים עורכי הסקרים, אשר מלכתחילה מנסחים את השאלות ומפרשים את התוצאות, באופן הרצוי למי שהזמין את הסקר ושילם עבורו בנדיבות וביד רחבה…

  2. davidishshalom1 הגיב:

    מדבר שקר – סקר – תרחק.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s