מלחמת הסקרים 2019

The 2019 poll war

       ההצגה החלה

זהו, ההצגה החלה: הוגשו הרשימות בבחירות לכנסת, התזמורת התקשורתית הכינה את "כלי ההרעשה" – והגיע הזמן להכניס פקקים לאוזניים, אחרת נזדקק למכשירי השמיעה לאחר הבחירות. בכל מערכת בחירות עד כה היה "גיבור תורן" שהמאפיה התקשורתית ניסתה למכור לציבור הישראלי בהצלחה גדולה או לא כל כך. הפעם באופן לא מפתיע "הגיבור" הוא אביגדור ליברמן.

ברור שאמצעי התקשורת הממסדית יתמכו בכל כוחם ברשימות "השמאל" – קריא רשימות שהוקמו ע"י שירותים חשאיים זרים או "הרשות" היושבת ברמאללה מסוגם של "כחול ולבן" או "מפלגה הדמוקרטית" ודומיהן שלא מסוגלות להגיע לשלטון בלי שינוי מצב העובדתי במדינת היהודים: רוב רובם אזרחי המדינה הם אזרחים נאמנים לה, פטריוטים אמיתיים שלא יימכרו אותה לאויביה – וזו בדיוק המטרה של "השמאלנים" או "אנטישמים" – לא משנה הכינוי.

אז נשארה להם בררה אחת: לנצל איזה סוס טרויאני שיתחזה לימיני, יגנוב קולות של הימין ויעביר אותם לשמאל, או לפחות ייתמוך בהם בצורה זו או אחרת.

https://www.historyanswers.co.uk/

בבחירות האחרונות בתפקיד הסוסים הטרויאנים היו רשימות של כחלון, פייגלין וליברמן. כחלון וליברמן היו מיועדים לפעילות "אקטיבית" ותפקידו של פייגלין היה לשרוף כמה שיותר קולות אנשי הימין. הייתה עוד רשימה שעשתה בדיוק אותה הפעולה – הימין החדש, אך לא בטוח שזו הייתה הכוונה של מייסדיה. לכחלון לא הייתה הזדמנות "לסכל" את הקמת ממשלת ימין, אך אדון ליברמן עשה את העבודה: סיכל הקמת ממשלה שאפילו לא אמורה הייתה להיות "ימינית" (ליכוד לא מפלגה ימינית אלא מפלגה של ישראלי הממוצע) – בהצגה שממבט ראשון לא היה בה שום הגיון אך הוא תמרן את רוב הכנסת הנבחרת לבחירות חדשות – והפך לגיבור כל עבדי הקרן החדשה, מרטין שלאף, סורוס, אבו מאזן ו"ידידי ישראל" אחרים – הוא נתן להם תקווה שיוכלו סוף סוף לגבור בבחירות "דמוקרטיות החדשות".  

בהצגה שמתחילה כעת נעשה מאמץ אדיר לדחוף קדימה את ליברמן, להפוך אותו ללשון המאזנים ובעזרתו להקים ממשלה של "המכירה הכללית". איך זה נעשה? ברור – בשפיכת סכומי עתק לתעמולה למענו ול"מלחמת סקרים מפוברקים" בה פתאום אדון ליברמן מקבל כמויות מצביעים מחוץ לכל פרופורציה.

      תקדימים כבר היו

בואו ניזכר מה קרה בבחירות האחרונות שהתקיימו לפני כשלושה חודשים. אז באותו התפקיד היה פייגלין (זהות)  – שמישהו מימן את מערכת הבחירות שלו, מישהו מימן את הסקרים – הכל למטרה "קדושה" אחת: לשרוף כמה שיותר קולות המצביעים לימין. שתי דוגמאות: תוצאות סקר מספר ימים לפני הבחירות והתוצאות הסופיות:

סקר "מעריב" 5.4.19

התוצאות הסופיות של הבחירות (אתר "מידה")

לא נרחיב את הסיפור (קישורים מעניינים בנושא מצורפים בסוף) אך תעשית הסקרים לפני הבחירות מגלגלת מיליונים רבים ויכולה לבצע כל הזמנה – תלוי בתשלום.

       ליברמן יעבור את אחוז החסימה?

משחקי הסקרים והתנפלות הציבור השפוי על כל תוצאת הסקר וחיפוש פרשנויות המבוססות על סיפורי סבתא נותנים פרנסה לרבים וטובים (יותר או פחות). מציג כאן שתי דוגמאות של הסקרים האחרונים – תנסו להתעניין בהן בעוד כחודש.

סקר "מעריב" 4.8.19

סקר וואלה 5.8.19

לסיכום:

הכל עוד פתוח, מערכת שטיפת המוחות לקראת בחירות לכנסת נמצאת רק בשלב התחלתי, אפשר לצפות להתגייסות הכללית של ה"תשקורת" לטובת רשימות מסוימות, כולל "ישראל ביתנו", אך עם ישראל כבר עבר לא גל אחד של שטיפת המוחות ורק בשני המקרים: בבחירות 1992 ו- 1999 כוחות החושך הצליחו להוביל אותו באף – וזה נגמר בשני אסונות ואלפי הרוגים.

לליברמן יש מאגר מסויים של הקולות מהעליה הרוסית בתוספת כמות לא גדולה של ישראלים וותיקים – וזה הכל. הוא יכול לעבור את אחוז החסימה אך קיימת גם אפשרות שמפלגתו לא תעבור אותו, יותר מחמישה מקומות בכנסת (מה שיש לו היום) הוא לא יקבל.

נושאים דומים:

אביגדור ליברמן: פרופיל הפוליטיקאי

פורסם ב- 27 במאי 2019

מלחמת הסקרים 2015 – התקדים כבר היה

פורסם ב- 14 במרץ 2015

זהירות: הסקרים

פורסם ב- 9 בינואר 2015

מצאתם טעות בכתבה? כתבו בבקשה בתגובה – הכל יתפרסם

 

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה אקטואלי, במדינת החלמאים, מה יהיה?, תקשורת, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על מלחמת הסקרים 2019

  1. drshafli הגיב:

    כבר אמר ד"ר יוסף בורג ז"ל: "מדבר סקר תרחק"…!
    יש מחקרים רפואיים, שמימונם ע"י חברת תרופות ותוצאותיהם צפויות וידועות מראש. זה, כדי למכור כמה שיותר תרופות. אם, למשל, זו תרופה להורדת רמת הסוכר בדם – יתפרסם מחקר המראה שרמת-הסוכר התקינה היא מתחת ל-100 מ"ג לכל 100 סמ"ק דם. כשהייתי סטודנט, נחשבה רמה זו ל"נמוכה". הגבול היה 120 מ"ג לכל 100 סמ"ק דם. אבל מאז, רבו החברות המייצרות תרופות להורדת רמת הסוכר… הלכך, נקבע הגבול החדש, המאפשר רישום יותר תרופות ליותר אנשים, כדי לפרנס יותר חברות תרופות, תעמלנים רפואיים, רוקחים ועוד…
    כנ"ל לגבי שומנים בדם: כולסטרול וטריגליצרידים. צריך למכור סטאטינים? – קובעים את הנורמה על רמה נמוכה יותר, כדי למכור יותר תרופות… המחקרים המוזמנים ע"י היצרן ימומנו בנדיבות – כדי לקבל תוצאה צפויה ורצויה… האם יש דאגה שמא אנשים בריאים יבלעו רעלים פרמקולוגיים? לא ולא! השיקול הוא אגואיסטי-כלכלי של טייקונים…
    כנ"ל ה"סקרים", המוזמנים ע"י גורמים פוליטיים אינטרסנטיים. הם יממנו כל סקר שיראה להם את הרצוי-הזוי שלהם, כדי להציגו לציבור ולגרור את ה"עוילם-גוילם" בעקבות ה"סקר".
    זהו מכאניזם ידוע גם בעולם האופנה ובפירסום מוצרי-צריכה: מוישה, יענקל וחצקל מצביעים/קונים/תומכים באג'נדה/מוצר/תרופה פלוני-אלמוני. עכשיו – תורך. ההמונים אינם יכולים לטעות…
    למען האמת, אפשר לשכנע ציבור גם לצריכת המוצר הבא, עפ"י פרסומי סקר וסטטיסטיקה: "אזרח יקר, אכול חרא! כי מיליארדי חיידקים אינם יכולים לטעות…!".

    • zfonim הגיב:

      מטרה של התקשורת להפוך אדם ל:

      idiots 11

      • drshafli הגיב:

        לזה, בדיוק מוחלט, התכוונתי…!
        אין לי, אלא להעתיק בית א' ופזמון, מתוך "שיר העדר" (א.7 באלבום שלי, המוחרם ואסור בהשמעה בתשקורת…!). כתבתי, הלחנתי וביצעתי עוד בשנת תשנ"ד 1994:
        מה קול הצאן אשר אני שומע ? –
        – ישראל מה-מה-מה-מחכה לשלום !
        ולאן פני העדר הזה מי יודע ?
        – ישראל מה-מה-מה-מחכה לשלום !

        5 מנגנת התקשורת בתיבות השוטים,
        וחלילי הקסם כל כך מהפנטים
        בפזמון החוזר של ההולכים בראש:
        – "אין ממה לחשוש… אין ממה לחשוש..!"

        מבטיחים באוזני כל כבשה ועז,
        10 שהולכים אל השלום וזהו רק חג הגז…
        לצלילי ה"י'פ'סדר..י'פ'סדר..י'פ'סדר"
        קדימה נדחק ונדחף כל העדר.

        היי…אנשים…!
        צאן קודשים…!
        15 אל תתנו להם, אל תתנו להם להפנט..!!!

        היי…אנשים…!
        צאן קודשים…!
        אל תעצמו עיניים כל העת…!

        כי באמת,
        20 ובהחלט,
        אתם נדחפים בתור
        אל השוחט…!!!

        ואוי ואבוי לי, שצדקתי כבר אז…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s