איך דופקים לנו את המוח (3)

חנוכה, אחד החגים היפים והחשובים של עם ישראל, חג השחרור, האור, הגבורה. כאילו הכל רגיל. ופתאום הסערה: חרדים עלינו!

קודם כל רק כמה מהחדשות של שבוע אחרון: חשד לרצח: גופה חרוכה נמצאה בדירה בצפון ת"א, רימון הלם נזרק על ביתו של אלי טביב, תושב רמת גן אנס קטינה, שוד המכוניות הגדול, כנופיית סוחרי קוקאין בתחנה המרכזית הישנה, נעצר חשוד ברצח בכרם התימנים, גבר נורה למוות בדירה בתל אביב, רצח בתחנת תדלוק בחולון, שיכור אלים, שיכורים משתוללים בשדרה, נסיון רצח בבת ים, הפשע משתולל: גבר נורה למוות בנצרת עילית, חיסול גם בטירה, רצח בגליל המערבי: בן 12 נורה למוות בכפר מכרולהבדיל: הילדה נעמה מרגוליס שעברה מסכת השפלות, הטרדות ואיומים מצד חרדים קיצוניים, חרדי נעצר בחשד שירק על אישה בבית שמש, חרדי עיכב אוטובוס כשאישה סירבה לשבת מאחור; שוטר חצוף ביקש ממנה “לכבד אותם”. יש עוד משהו? אולי, אבל איפה הפרופורציה? אפשר להשוות בין חומרת האירועים פליליים בשני הצדדים? מצד אחד – סיפורי סדום: רצח, אונס, שוד ומצד השני – הטרדות. אתם יודעים מה עוברים ילדים שלכם בדרך לבית ספר? יש פרחחים בודדים ובכנופיות, יש קבוצות תלמידים שנלחמות זו בזו. הם פשוט לא מספרים שום דבר כי התרגלו וזה בשבילם המצב.

לפני איזה יום יומיים פורסם דו"ח מועצה לשלום הילד. לפי הדו"ח: בין השנים 2005 ל-2008 עלה מספר התיקים הפליליים בגין עבירות נגד חיי אדם שנעשו כלפי ילדים – בתוך המשפחה ומחוצה לה מ-26 ל-212. מדובר בזינוק של 715 אחוזים. בסעיף זה נכללות עבירות רצח, ניסיון לרצח, והריגהב-2010 נרשמה עלייה נוספת במספר התיקים הפליליים שנפתחו בגין עבירות נגד חיי אדם שנעשו כלפי ילדים (260 לעומת 214 ב-2009) בתוך המשפחה ומחוץ למשפחה. 19 מהתיקים נפתחו על רצח, 48 על ניסיון לרצח, אחד על הריגה, שלושה על יידוי אבנים לאומני ו189 על עבירות אחרות שסיכנו חיים. שיעור זה גבוה פי 10 מזה שהיה בשנת 2005 וזה ככל הנראה רק קצה הקרחון.

מישהו צייץ? למישהו היה אכפת? שמעתי על הדו"ח במקרה בנסיעה. בערב ניסיתי למצוא משהו באתרי החדשות – שום כלום – כולם היו מלאים דיווחי על "הפגנת אלפים" בבית שמש (אגב, גם כאן התקשורת שיקרה – היו שם סך הכל כמה מאות) ולקח יותר משעה כדי להגיע לפיסת מידע בנושא, הרי זה לא מעניין!

בואו ננסה לנתח איך הסיפור נולד והתגלגל: אישה פלונית (אולי בתמימות אולי בזדון, לשם הפרובוקציה – אי אפשר לדעת) נכנסה לאוטובוס של קו "למהדרין" לירושלים והתיישבה בקדמת האוטובוס – הקו הזה הוא קו פרטי של העדה החרדית, מיועד רק להם ורק בשבילם, זה תחומם וביתם, ובכניסה לבית של מישהו ההיגיון הפשוט מבקש להתנהג לפי כללי הבית: היא סירבה לעבור לצד האחורי – ובסוף וויתרו לה. האם יש כאן בעיה בכלל?

נושא בית שמש בעייתי יותר לשם נכנסו, כנראה, בתקופה אחרונה קבוצות "פרובוקטורים" שמנסים להדליק אש של ריב ומדון בין הקהילות שהיו להם עד עכשיו יחסי שכנות סבירים. מה הסיבה?

בזמן האחרון מתרבות הידיעות  על הזרמת כספים מסיבית של הקרן החדשה לקבוצות שונות של הציונות הדתית. די ברור שהם עושים את זה לא מאהבת ציון אלא כדי לגרום לחילוקי דעות וסכסוכים בתוכה. בעדה החרדית הבעיה היא סבוכה יותר: רוב הקבוצות מתקיימות בתוכה בעזרת תרומות מכל מיני מקורות שברובם חסויים ואם קיימת קבוצה (חצר, ישיבה) שמקבלת תרומות מגורם אנטי ישראלי ונדרשת לבצע את הוראותיו – הם לא תבצענה אותן? מספיקה הוראה של רב. הרי אצל אחמדינג'אד ביקרה משלחת יהודים חרדים, לא? חסידות תולדות אהרון ידועה בפעילותה אנטי ישראלית ויש עוד כנראה.

זהו הרקע, אבל (לא הרגשתם?) כל אמצעי התקשורת כאילו בפקודה התחילו לזמר אותה המנגינה: חרדים, הדרת נשים וכמו תמיד זה נהפך בין רגע לקקופוניה אדירה (מאין מקבלים פקודות ברוני התקשורת? הממ.. לא ידוע), ווריאציות שונות על אותו הנושא ומאז שום דבר אחר לא קיים בחיינו ועד מהרה הצטרפו לתזמורת קולות הפוליטיקאי, הרי אם הם לא נשמעים – הם לא קיימים. הגדיל לעשות שמען פרס: לכל ציבור הוא אמר מה שהוא רצה לשמוע – לשמאלנים: פרס קורא לעם להפגין: "מוכרחים להגן על דמות המדינה" , לחרדים:  פרס: "לאפשר לחרדים לעבוד תוך הפרדה בין גברים לנשים".

אבל זה לא העיקר – העיקר שיש כאן ריח חזק של קנוניה, כמו בעניין של מחאה חברתית. הכינו את הרקע, השחקנים עלו על הבמה – וההצגה התחילה! כמו בסיפור הקודם שהזכרנו, שאותו מובילים גופים שיושבים רחוק מעבר לאוקיאנוס ומתכננים את מהלכיו. הפעם המטרה שלהם שקופה: הם רוצים לנתק את החרדים מהליכוד – איך? נורא פשוט: הופכים אותם ל"ילדי מקל" שמכים בהם בכל הזדמנות עד שישברו, והם, נדמה לי כבר קרובים לשבירה ואנשי הליכוד עושים הכל כדי שזה יקרה. כמו בסיפורי המחאה בסוף – המטרה היא ביבי.

כאן אני רוצה לפנות לאחינו החרדים: לא יודע אם אתם מודעים לעובדה אבל אני לא יכול להבדיל לפי הצורה החיצונית לאיזה קבוצה האיש (חרדי) שייך ובטוח, שרוב רובם של הישראלים "החילונים" מרגישים כמוני. אתם יודעים טוב מאוד מי הם "הפרובוקטורים" המציתים אש לפי הזמנת גורמים חיצוניים – תטפלו בהם, תוציאו אותם מהקהילה. אתם גם יודעים מי הן קבוצות אנטישמיות בחברה ישראלית – חייבים לקרוא להם בשמם ולא להרפות מהם כי הם שונאים כל דבר המריח מיהדות ואפילו לא זקוקים לתשלום – תלחמו בהם! והעיקר: בסיפורי "הדרת נשים" תסבירו את עצמכם, כי אני כמו כולם "בורים" – לא יודע למה אתם עושים את זה, אבל אני בטוח: לא למטרת השפלה.

ועוד פעם שוטפים לנו את המוח בסיפורי סרק. מעניין, מי מפעיל את התקשורת? המקהלה שלהם ממש מושלמת. מי הוא המנצח?

פורסם ב – NEWS1 ב- 03.01.12   

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה