מינוי הרמטכ"ל: הסיכום

מסיפורי ארץ החלמאים

סיפור מינוי הרמטכ"ל (6)

כבר יותר מחודש וחצי אנו עוסקים בנושא גורלי לכל אחד וגם למדינה – בחירת הרמטכ"ל החדש שכנראה יצטרך להוביל על כתפיו את המלחמה הבאה שנראית באופק (הלוואי והייתי טועה!) – מלחמה בכל החזיתות עם אלפי טילים שיכסו את כל שטח  המדינה – אם כל המלחמות. בחמישה פרקים של הכתבה עסקנו עד כה באיפיון המועמדים הידועים להיום, אך גם בפיקוד העליון של צבאינו, כפי שהוא נראה מהצד לפי תוצאות פעילותו – תמונה לא וורודה במיוחד.

בפרק המסכם אנסה לתאר בקצרה את אלה שהיו אמורים להחליט ולבחור את הרמטכ"ל – "הדרג המדיני".

       הדרג המדיני

מי הם? ס"כ בגדול הם שני אנשים שאמורים להנהיג את המדינה בכל המבחנים המדיניים והבטחוניים שמחכים לנו – שר הבטחון אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו. צמד הזה אחראי על ענייני הבטחון תקופה די ארוכה: ליברמן – בסביבות שנתיים וחצי ונתניהו יושב על הכסא של ראש הממשלה כבר עשר שנים, היה להם מספיק זמן להכיר את המערכת הבטחונית, ומה אנו רואים כעת? – לזוג המכובד הגיעה רשימת המועמדים סגורה, חתומה וארוזה (מעניין מאוד, מי בכלל הכין אותה?) – ארבעה אלופי המטכ"ל המכהן שלא הצטיין במיוחד, והם בשום שלב לא ניסו אפילו לערער עליה ולחפש מישהו שהיה יכול להכניס רוח חדשה לצה"ל שלפי המצב הבטחוני הנוכחי נראה יותר ויותר כגולם בלי ראש. עוד ננסה להתייחס גם לשאלה הזו אך קודם נתאר את "ההישגים הבטחוניים" של כל אחד מהם.

       אביגדור ליברמן

האיש מככב יותר מעשרים שנה על הבמה הפוליטית כנציג העליה הרוסית ומעמדו הולך ונשחק בגלל ההשתלבות המואצת של הדור הצעיר מיוצאי רוסיה בחברה הישראלית. הם מרגישים כישראלים לכל דבר ומתנתקים ממסגרות מגזריות. פעילותו הפוליטית של ליברמן הייתה בשיאה בתקופת אוסלו ואחריה – בתקופת ממשלות המושחתים של אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט, אף שמפלגתו של ליברמן לא תמיד הייתה שותפה בקואליציה גל השחיתות לא פסק גם עליו. לפי דעתי האישית ליברמן איש מושחת – הוא היה (וכנראה נשאר) חבר בחבורת מרטין שלאף – טייקון אוסטרי, בעל עסקי קזינו וקשרים לחברות נפט וגז בסביבתנו. אלדד יניב – האיש שהיה החלק האינטגראלי של קהילת הפוליטיקאים סוחרי המולדת כתב על הימים העליזים ההם (הוא הכיר טוב את הזירה). מאתר NEWS1 (04.04.2014):

הקישור:

http://www.news1.co.il/Archive/003-D-91441-00.html

עוד קטע מסיפורו האחר של אלדד יניב מאתר "וואלה":

הקישור:

https://news.walla.co.il/item/2702749  

ליברמן איש חכם ואף שלאנשי שלטון החוק היו כמה תיקים הקשורים אליו – אף אחד לא הצליח לבסס את החשדות נגדו, אך קיימת גם אפשרות אחרת – האיש מוחזק בביצים ע"י אותה המאפיה המשפטית ונהפך לבובה שלהם, אחרת התיקים יופעלו (בדומה לאדון כחלון). זה מסביר את השינוי הדרסטי שחל בהתנהגותו. ההוכחה – סיפורו של הפצ"ר שרון אפק.

אולי שמתם לב, אולי לא אך אדון ליברמן אישר את בקשת הרמטכ"ל אייזנקוט להאריך את כהונת הפצ"ר שרון אפק ולהעניק לו דרגת אלוף. סיפור לא פשוט כי האיש הוא שליח הישיר של הקרן החדשה והחונטה המשפטית בצה"ל והוא גם אחת הסיבות העיקריות להפיכת צה"ל מצבא לוחם לצבא של שומרי התחת.

קטע מכתבה סיפורו של הפצ"ר מלפני שנה: 

הקישור:

https://zfonim.wordpress.com/2017/10/19/war-on-jerusalem-2/

כמו שכבר כתבתי: הפצ"ר שרון אפק – שליח ישיר של הקרן החדשה. ציוץ של נועם אמיר – הכתב הצבאי של ערוץ 20:

לסיכום: אחרי שנתיים וחצי בתפקיד אפשר להגיד בבטחון סביר שאביגדור ליברמן הוא שר הביטחון כושל, הוא הפך לבובה של החונטה המשפטית וחבורת המטכ"ל הכושלת.

       בנימין נתניהו

בנימין נתניהו, המכהן כראש הממשלה כבר עשר שנים בקדנציה השנייה – איש רדוף ע"י המאפיות המשפטית, התקשורתית, האנטישמים מכל הסוגים בתוך הארץ ומחוצה לה, מושמץ בכל הזדמנות – כנראה האיש המושמץ ביותר במדינה, אך מהצד השני גאון פוליטי ומדיני, מצא את עצמו במצב של חוסר יכולת למשול ולקבוע מדיניות, ואת מי אפשר להאשים במצב בלתי אפשרי הזה? את בנימין נתניהו עצמושלא היה לו אומץ להתייצב באופן גלוי נגד הקיר הרקוב של חבורות המתחזים ולעשות סדר בשרות המדינה לפחות, כי הוא לא שייך לסוג האנשים השוברים כלים. הוא ניסה לעשות סדר כלשהו בתקשורת האנטישמית – וקיבל את תיק 4000 – תיק WALLA, ספינת הדגל של תקשורת פייק ניוז.

זה הרקע ששיכול לעזור להבין את התנהגותו של האיש – איש הססן, לא מצליח לעמוד על שלו, אך השיקולים שלו בדרך כלל נכונים. דוגמה – קטע מהכתבה הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ותא"ל עופר וינטר – סיפור "האהבה" בצילומי מסך:

הקישור:

http://www.kikar.co.il/%D7%92%D7%93%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%A7%D7%95%D7%98-%D7%A8%D7%9E%D7%98%D7%9B%D7%9C-%D7%A6%D7%94%D7%9C-%D7%94-21.html

לא יודע את מי רצה נתניהו לראות אז בתפקיד הרמטכ"ל, אך בסיום הקדנציה אייזנקוט נראה כאחד הרמטכ"לים הכושלים בצה"ל. חבל שביבי לא עמד על שלו. גם כעת נדמה לי אנו עדים לסיפור דומה. לפני כמה שבועות באתר "מעריב" פורסמה כתבה של בן כספית "עימות בין נתניהו וליברמן סביב מינוי הרמטכ"ל הבא"  – הפתיח בצילומי המסך והקישור:  

 הקישור:

https://www.maariv.co.il/journalists/Article-662965

לדעתי אף חבר המטכ"ל הנוכחי לא מתאים לתפקיד כי צה"ל באופן דחוף זקוק לשינוי, אך אם כבר הבחירה בין המועמדים האלה – נתניהו צודק – חותם הקרן החדשה וקרן ווקסנר בולט מדי על המועדפים של ליברמן.

הפרקים הקודמים:

צה"ל: הפיקוד העליון

פורסם ב- 21 באוגוסט 2018

עוד על יאיר גולן

פורסם ב- 26 באוגוסט 2018

צה"ל: אלוף אייל זמיר, אלוף ניצן אלון

פורסם ב- 3 בספטמבר 2018

צה"ל: אלוף אביב כוכבי

פורסם ב- 7 באוקטובר 2018

צה"ל: הקרן החדשה וקרן ווקסנר

פורסם ב- 9 באוקטובר 2018

   

פוסט זה פורסם בקטגוריה אקטואלי, במדינת החלמאים, קישורים מעניינים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מינוי הרמטכ"ל: הסיכום

  1. פינגבאק: בשורות של אלוף אייל זמיר | מיומנו של זקן השבט

  2. פינגבאק: מי אוהב נמושות? | מיומנו של זקן השבט

  3. פינגבאק: צה"ל בשיתוק המשפטיזציה | מיומנו של זקן השבט

  4. פינגבאק: מתקפת הסוסים הטרויאניים | מיומנו של זקן השבט

כתיבת תגובה